یادداشت جلسه 4
"پاراگراف نویسی همه چیز است"*
با این جمله کلاس شروع کردم(با تاخیر رسیدیم).
پاراگراف چند جمله یا شبه جمله می تواند باشد.در پاراگراف ها جملات مثل زنجیر به هم متصل هستند. مقدمه دید کلی به خواننده می دهد.
۱-جملات آغازین.می تواند جمله اول یا دوم یا چندجمله اول باشد.
(سبک نوشتن مهم است) با خواندن جملات آغازین می فهمیم با چه متنی روبرو هستیم.
۲-جملات میانی.جملات متن و حمایتی و برای توسعه مطلب
۳-جملات پایانی.نتیجه گیری و زمینه چینی برای جمله آغازین پاراگراف بعدی(می تواند جمله آخر یا جمله ماقبل پایانی باشد تا چند جمله آخر را شامل شود)
ما فرهنگ شفاهی داریم مکافات زمانی است که بخواهیم آن را مکتوب کنیم!
کلمات سربازهای ماهستند.مسیر از شروع تا پایان ایستگاههای متعددی دارد ابتدا یک لانگ شات می گیریم. مسیر را نشان می دهد، بعد حرکت می کنیم.
یک جمله به ذهنم رسید می نویسم: وقتی فریاد می زنی گوشهایت وقت شنیدن ندارند.(پارازیت ذهنی)
اینجا یک حرف مهم استاد زد خلاصه میگم:اشتباهی به تفاهم برسید غلطه.
پس کلا ما اشتباهی شدیم با این همه توجیه و تفاهم های زورکی ورسیدن های نرسیده به نتیجه.
"پروپزال یک فرایند ارتباطی است"
*جملاتی که داخل" " است جملات دکتر گیویان است(باتقریب بالا)