کلاس استاد گیویان ساعت ۱۲.۲۰ دقیقه اتاق ۲۰۵ تشکیل شد.
اول درباره پوزیتیسم استاد توضیحاتی دادند.که قرار شد هفته بعد گزارش فصل اول کتاب با همکاری دوستان با من شروع بشه.(اینو توضیح نمی دهم خودش یک مبحث کامل که بعدا بهش می پردازم)
نظریه(روابط بین متغیر های مختلف و خاص)
متغیر :مفهومی که دو یا چند اندازه پیدا کند.
تعریف. هیچ وقت منفی تعریف نکنیم و از کلمات نزدیک به خود کلمه اصلی هم استفاده نکنیم.
تعریف ۱-مفهومی(ذهنی) ۲-عملیاتی (قابل اندازه گیری)
می خواهیم تعریف مفهومی را بشناسیم .استاد می خواهد که دانشجوییان فقر را تعریف کنند.
هر کس تعریفی می دهد. هر تعریف را استاد نقد می کند براساس معیار های گفته شده بالا.
بعد از روشن شدن مفهوم تعریف مفهومی یک عنوان تحقیق را استاد بیان می کند که درباره متغیرهایش و تعاریف مفهومی آن بحث کنیم قبلا صحبت شده بود متغیر ها مستقل یا وابسته هستند(آقای غفوری روی سایتشان مفصل آن را توضیح داده اند)
بررسی رابطه بین میزان اعتماد دانشجویان دانشکده صدا و سیما به اخبار سیما و گرایش های مذهبی آنان(پاییز ۹۶)
استاد گفت متغیر های آن رامشخص و تعریف مفهومی کنید:
۱-میزان اعتماد:"اندازه گیری باور پذیری و مقبولیت یک چیز در نزد دیگران"(تعریف من)
۲-گرایشهای مذهبی:"تمایل و خواست ذهنی به یک مرام اعتقادی"(تعریف من)
درباره تعاریف دوستان بحث شد ولی هنوز به یک جمع بندی نرسیدم .مثل دوچرخه سواری باید باهاش زندگی کنی تا درست بشه و یاد بگیری.اول خیلی نسبت به این تعاریف با وسواس برخورد می کردم، کم کم مطمئن شدم تا وقتی تعریف بهتری بیان نشده،همون چیزی که تعریف می کنم درسته. چون بهتر از این نمی تونم بیانش کنم یا از دیگران بهترشو نشنیدم یا جایی ندیدم .
"بعضی چیزها بدیهی هستند ولی نمی توان گفت"
بعد عملی تعریف :بیرونی و درونی(تعریف عملیاتی فصل سوم)
از یک سری شواهد ظاهری استفده می کنیم و به آنها امتیاز می دهیم.
متغیر گرایش مذهبی
۱-تسبیح۲-محاسن۳-انگشتر عقیق۴-همنشینی ۵-نمازجماعت۶-...
در اینجا ویژگی آدمهای با گرایش وذهبی با معیار های ظاهری تعریف می شود وبرایه آن به حداقل سه و شاید چند دسته طبقه بندی می شود: ۱-گرایش شدید مذهبی ۲- گرایش متوسط مذهبی ۳- گرایش ضعیف مذهبی
بعد ۵ تا عنوان تحقیق از خانم وکیلی بیان شد که در ۳ گروه بهترین و کم اشکالترین اون بحث شد که خیلی به درک عنوان درست کمک کرد.(ننوشتم عنوان ها رو در وبلاگ خانم وکیلی می تونید ببینید)
از نظریه......تا رسیدن به ؟ (توی دست نوشته هام بد نوشتم .نمیدونم چیه هرکی میدونه به ماهم بگه)
کار کلاسی
۱-بررسی ۳ تا پایان نامه ها
۲- فصل اول ۵ تا پایان نامه بررسی شود یکی نقد شود (شیوه ارائه نقد مطابق قواعد پاراگراف نویسی)
۳-سهیل شهبازلو همون کاری که در بالا ذکر شد.
۴-علیرضا شفیق و خانم علی اکبری هم کنفرانس دارند خودشوون می دوونن.
طرح تحقیق براساس یکی از موضوعات بنویسید و روی وبلاگ بگزارید.
۱-مقدمه ۲- طرح مساله ۳-اهداف اصلی و فرعی ۴- تعریف مفاهیم (اینو روش تاکید می کنم).
جملات و راهنمایی پایانی کلاس توسط استاد گیویان این بود که اولین پاراگراف اینکه می خواهید چکار بکنید.تیتر می زنید.تحقیق حدکثر از یک حدی نباید بیشتر باشه ولی در دانشکده معیار مشخصی نیست.در دانشگاه کالج لندن فوق لیسانس حداکثر ۶۰ هزار کلمه و دکترا ۱۰۰ هزار کلمه(به امید اون روز)
یک مطلب مهم
نظر استاد خیلی سر ذوق آوردم، هیچی توی این یک ماهه اینقدر بهم انرژی نداده بود. چون دیده بودم توی این ۷ ، ۸ تا پست قبل مطلبم هر چی باشه زیاد فرقی نداره کم کم حساسیتمو روی کیفیت از دست داده بودم(خواننده، نویسنده سر ذوق می آره!) هیچ کس بحث مفهومی و موضوعی نداره و فقط بعضی از دوستان که لطف دارن نظر مثبت و دلگرم کننده می دهند .بعضی هم فقط میان یه نگاهی به وبلاگ می ندازن ببینن توی چه وضعیتیه و نظرشوون توی دلشوون می دهند چون خدای نکرده اگه بگن شاید اتفاقی بیفته که اونا باعثش شدن.اونایی هم که نمی آیند به خودشوون کم لطفی می کنن.
من سعی کردم برای همه دوستان نظر بگزارم اگه مطلب چیزی داشت منم چیزی که فکر می کنم نقدشه میگزارم.اگه چیزی نداشتم دیگه تشکر رو می کنم.خیلی هم آدم منصفی هستم!ببینم کسی دوست نداره نظر بده و حتما دوست هم داره نظر ندم(هر آنچه برای خود می پسندی...)به نظرش احترام می گزارم. بره نظرمو توی وبلاگ دوستان دیگه بخونه، حالشو ببره!اینم گفتم که گفته باشم...