یادداشتهای یک دیوانه
یادداشتهای یک دیوانه (۱)*
اینکه چرا اومدیم دانشگاه و چرا این رشته و چی میخوایم ازش؟ اولین مسائلی بود که توسط دکتر گیویان در اولین جلسه درس روش تحقیق مثل آوار روی سرم خراب شد. کلاه خودمو که قاضی کردم دیدم مهمترین سوالای این یکساله خودمو باهاش روبرو شدم ولی ایندفعه یجور دیگه داره بهم می چسبه !بعد از اینکه یکم خودمو پیش خودم توجیه کردم! یاد اون روزی افتادم که بعد از ۷ ماه آزمون ، مصاحبه و گزینش ۱۸یا ۱۷ فروردین سال ۱۳۸۸اعلام شد که شما قبول شدین و از بهمن سال ۸۷ ، دانشجوی رشته بازاریابی و تبلیغات تلویزیونی شده اید و از "فردا، اول وقت ثبت نام شروع و پس فردا، آخر وقت ثبت نام به اتمام می رسد .عدم ثبت نام در موعد مقرر به منزله انصراف از تحصیل می باشد"! از هیجان وارده نفهمیدم چی شد! صبح فردا در حالت نیمه بیداری بعد از گذشتن از زیر آینه و قرآن! بسمت محل کسب علم و دانش حرکت کرده و در ساعت ۹ (همانطور که در سایت دانشکده ساعت ۹ الی ۱۲ بوضوح اعلام شده بود !)با قیافه تعجب زده و بی خبر کارمندان دانشکده از زمان ثبت نام ، کم کم بی خوابی اثر خودش را از دست داد و با مراجعه در روزهای آینده (بخوانید تا فردا!) هر جور بود تمامی مراحل اداری و مالی! با موفقیت تمام به اتمام رسید و در پرینت واحد های ارائه شده بعنوان دانشجوی تبلیغات بازرگانی ! ورودی بهمن ۸۷ اعلام شده از شنبه همین هفته که الان یکشنبه اونه کلاسها شروع شده و الان ما سر کلی کلاس زبان قبل از پیش نیاز هستیم و خودمون هم خبر نداریم. (دروغ چرا اولین نکته خوبی که در دانشگاه تاکید شد زبان انگیلیسی بود که واقعا حیاتیه ،اما روش اجراشم یکم مهمه!). خلاصه در ترمی قرار داشتیم با ۱۰ واحد زبان انگلیسی (تا حدودی مطمئنم دانشجویان ارشد زبان با این گستردگی دروس زبان انگلیسی در ترم اول روبرو نشده اند در طول تاریخ تدریس این زبان بصورت آکادمیک!) و عنوان رشته ای مشابه رشته مورد سوال! و ....بقیش رو توی دلم می گم ....و رسیدم( منظور کشیدم نیست!) به ترم دوم و سر کلاس روش تحقیق استاد گیویان و سر گیجه اینکه چرا اینجام؟ چیزی که همیشه خودمو باهاش توجیه می کردم و دوباره با خودم تکرار کردم " اومدم یادبگیرم" که دیدم رسیدیم به تعریف علم و مطمئن شدم که برای چی اومدم اینجا و دنبال چی می گشتم. ولی اما کاشکی این علم!رو ، زنگ اول کلاس زبان انگلیسی در ترم گذشته بهش می رسیدم ، یقین پیشکش . کاشکی! ولی هنوزم مطمئنم که اگه مطمئن بشم که دارم به جمله خبری ، امری! "عدم ثبت نام در موعد مقرر به منزله انصراف از تحصیل " می رسم یک لحضه هم درنگ نمی کنم ...
*"دیوانه" به معنای متضاد "عاقل" نیست و معنای دیگری مد نظر است!!